Bestuur, beloningsbeleid en vrijwilligers.

Voorzitter Betty Koek:

Zolang ik me kan herinneren hebben dieren een hele prominente plaats in mijn leven ingenomen. Heel lang geleden tijdens een vakantie in de Balkanlanden werd ik geconfronteerd met het verschrikkelijke leed van de vele zwerfdieren daar. Hoewel het in die periode haast onmogelijk was om meer te kunnen doen dan geld doneren aan de grote dierenbeschermingsorganisaties zaten deze verloren , hopeloze zieltjes meteen in mijn hart. En ik nam me voor om snel iets te gaan doen. Dat snel heeft langer geduurd als destijds gedacht...

Vele jaren later,vele rescue-ervaringen rijker en vele opvanghondjes verder zijn we nu dáár waar en dát wat we wilden zijn.

Penningmeester Theo Bok:

Opgegroeid met veel liefde voor dieren en de natuur. Ook ik heb de ellende van de straathonden op heel veel plekken op de wereld gezien, en vond het verschrikkelijk alleen maar toe te kunnen kijken. Nu , jaren later, ben ik wel in de gelegenheid om iets voor de zwerfdieren te kunnen. Ondanks alle ellende in de wereld is het heel mooi om te ervaren dat toch heel veel mensen de straathonden in het algemeen een warm hart toedragen. Mijn allerbeste maat sinds ruim 4 jaar is Bertjuh, een ex-straathond uit Bulgarije.

Secretaris Joop van der Linden:

Bij ons thuis hebben we een boerderij gehad, allerlei dieren hebben al deel uitgemaakt van mijn leven. Na jarenlang veel weg te zijn geweest voor mijn werk en weinig tijd had voor huisdieren, heb ik nu meer tijd en hoef ik niks meer aan collectes of organisaties te geven: Maar door middel van onze stichting kan ik nu iets concreets doen om de honden te helpen.

Algemeen medewerkster Carla Muilwijk :

Van jongs afaan wilde ik graag een hond, hetgeen niet ging, mijn ouders werkten en ik zat op school. Mijn eerste eigen hond haalde ik toen ik 18 jaar was uit het asiel in Rotterdam. Daarmee was gelijk de toon gezet voor de latere honden, ook zij kwamen of uit het buitenland of net kunnen redden uit het stikhok. Nu heb ik 3 honden uit het buitenland en 2 afdankers uit Nederland. Eerstdaags zjn het er 6, er komt een prachtig meisje uit Roemenie, zij is 10 jaar en komt hierheen voor een portie geluk. Kennis met deze stichting heb ik gemaakt door het zien van deze hond. I LOVE DOGS.

Algemeen medewerkster Els Corten:

Ik ben Els, 39 jaar en woonachtig in Belgisch Limburg – Mielen boven aalst. Ik ben van geboorte af “gedumpt” tussen dieren: honden, paarden, cavia, papegaai…. En ben dus opgegroeid met dierenliefde ten top. Vanuit die visie ben ik overtuigd vegetariër geworden op mijn 15de in een wereld van vleeseters en sinds anderhalf jaar veganiste.

Sinds een aantal jaren heb ik Roemeense adoptiehondjes. Ik ben met Betty in contact gekomen via een oproep voor Yoshua, een hondje vanuit Botosani. Hij zit momenteel in opvang bij mij. Het contact is dan ook gebleven doorheen oproepen voor huisbezoeken, en sinds kort heb ik nog een hondje van haar onder mijn vleugels genomen, welke jullie misschien wel kennen: Yannie. Zij is                                                                                    ondertussen een failed foster geworden.

Toen Betty me voorstelde om het castratieproject te beheren heb ik niet getwijfeld. Ik had                                                                                              aangegeven iets te willen doen, en dit is iets waar ik erg in geloof zeker naar lange termijn toe. Ik ga                                                                          dan ook mijn uiterste best doen om dit te laten uitgroeien tot een groter project, zodat er minder                                                                                dierenleed op de Roemeense straten terecht komt.

Beloningsbeleid.

Alle bestuursleden en alle vrijwilligers doen hun werkzaamheden voor de stichting  geheel belangenloos.