Stichting Heart 4 Botosani Strays regelt adopties van dieren uit Roemenië naar Nederland, Duits-land, België enz.

Algemeen:

Als u een hond gezien heeft die u wilt adopteren , klik dan links-onder op de link om het intakeformulier te downloaden . Na het invullen en ondertekenen kan het worden opgestuurd naar info@stichtingheart4botosanistrays.nl . Als het formulier volledig ingevuld en geretourneerd  is, wordt er contact met u opgenomen; er wordt dan, binnen 2 weken na de eerste aanvraag, een huisbezoek gepland. Bij voorkeur is het hele gezin hierbij aanwezig en dan wordt uw situatie beoordeeld. Als dat allemaal positief is wordt het dier onder contract geplaatst .

Onze stichting informeert over de betreffende hond in Roemenië . Het kan een aantal weken duren voordat de geadopteerde  hond in Nederland aankomt, dit ligt o.a. aan hoe dat de transporten gepland worden maar ook dat alle dieren die  Mioveni kunnen verlaten reisklaar gemaakt moeten worden. Denk hierbij aan immunisering en castratie. In de regel hebben we 2 transporten in de 6 weken: dus het moet heel gek gaan zou een adoptant langer dan 3 weken moeten wachten.

De dieren komen naar Nederland met een goedgekeurd, legaal transport  dat er helemaal op ingericht is de honden en katten zo comfortabel  en veilig mogelijk te vervoeren. Tijdens de lange reis van Roemenië  naar Nederland  worden de dieren dan ook goed verzorgd. Bij aankomst en overdracht van de geadopteerde honden / katten aan hun adoptanten zijn er altijd een paar vertegenwoor-digers  van onze stichting aanwezig om dit te begeleiden.

Ook als het dier geplaatst is onderhoudt onze stichting nog contact met de adoptanten;  we willen graag op de hoogte blijven van het wel en wee van onze dieren. We staan altijd open voor vragen, en als er problemen mochten zijn dan hebben we de beschikking over een gedragstherapeut. De adoptiebijdrage, alsook de eventuele castratieborg dienen volledig betaald te zijn vóór het betreffende dier op transport gaat .

Wat kost een adoptie?

De adoptiebijdrage is 475,- euro  voor een hond, 185,- euro voor een kat. Voor herplaatsers en honden boven de 10 jaar gelden andere tarieven.

Katten worden bij ons uitsluitend geadopteerd; het is dus niet mogelijk om een kat in foster te nemen. Bij katten die jonger zijn dan 7 maanden en daarom nog niet gecastreerd zijn wordt de adoptiebijdrage verhoogd met €100,- castratieborg.  Bij pups die vanwege hun leeftijd nog niet gecastreerd zijn geldt een castratieborg van 200,- euro. Dit bedrag wordt terugbetaald aan de adoptanten zodra zij de stichting bewijs van castratie van hun dier hebben overlegd.

Waarom een adoptiebijdrage?

Van de adoptiebijdragen betalen we natuurlijk het transport, de kosten van het reisklaar maken aan de dierenartsen in Mioveni,  en eventueel medische kosten van honden die in een pleeggezin gaan of zijn, maar ook streven we er na om van elke adoptie nog minstens 2 castraties of een deel ervan  te betalen in één van onze castratieprojecten. Dat kan zijn een hond of kat in PS Mioveni, of een hond of kat met eigenaar die het niet kan betalen of castraties van zwerfdieren die op straat leven. Verder is het natuurlijk heel belangrijk dat de achterblijvertjes in Mioveni ook voer en medische verzorging krijgen.

Ook bij pups en jonge honden wordt een castratieborg  van 200 euro gevraagd. Als een hond, vanwege zijn leeftijd, ongecastreerd naar Nederland komt is dat geen aanleiding voor ons om een korting op zijn /haar adoptiebijdrage te verlenen, of om de castratie te betalen.

Het registreren van het nieuwe familielid verloopt  tegenwoordig via de eigen dierenarts.

Hoe wordt een hond voorbereid?

Uiteraard komen alle honden gechipt en met paspoortje + gezondheidsverklaring naar Nederland.

De medische voorbereiding bestaat uit:

* Castratie, indien de leeftijd van het dier dit toelaat.

* Ongediertebestrijding (ontvlooiïng, ontworming)

* Ze worden getest op: Distemper, hartworm, Anaplasma,                                                                Ehrlichia en Borelia.

* Ze worden geënt tegen: Kennelhoest, Coronavirus, DHPPIL (grote                                                   jaarlijkse cocktail) en Rabiës.

* Ze krijgen een 5 daagse behandeling tegen Giardia.

Hoe word ik foster?

De procedure om een hond te fosteren verloopt hetzelfde als bij adoptie, de foster hoeft echter geen bijdrage te betalen. Plaatsing van een fosterhond gebeurd ook onder contract, hierin staan de voorwaarden, en rechten en plichten van alle betrokken partijen. Een dier in foster nemen mag dan vrijwilligerswerk zijn, maar het is absoluut niet vrijblijvend.....Denk er dus heel goed over na.

Veiligheidsregels:

Helaas gebeurd het regelmatig dat honden tijdens, of kort na het transport ontsnappen.... De meesten worden overleden teruggevonden....

Om na een hele lange reis (2240 km) vol angst, stress en vermoeidheid aan te komen in de hoop een prachtig en liefdevol hondenleven te krijgen en in plaats daarvan dodelijk komen te verongelukken is onze allergrootste nachtmerrie.... Daarvoor halen wij onze dieren niet hier naar toe!

Het is gelukkig bij onze stichting nog niet gebeurd, en dat willen we ook heel erg graag zo houden.
Daarom stellen we een veiligheidstuig (zie foto), dubbel zekeren ( passende halsband met looplijn + passend veiligheidstuig met looplijn) en een bench als absolute verplichting!!

Wordt hier niet aan voldaan wordt het dier NIET overgedragen!

Zowel benches als veiligheidstuigjes, beide in alle maten, zijn bij aankomst van de dieren ter plaatse verkrijgbaar tegen contante betaling.

Intakeformulier adoptie of foster
PDF – 242,1 KB 10416 downloads