Schenken: meer dieren helpen voor hetzelfde geld.

Met een periodieke schenking help je meer dieren in nood, zonder dat het je één euro extra kost. Je kunt namelijk het volledige bedrag aftrekken van de belasting. Zo help je meer dieren voor hetzelfde geld!

Met een periodieke schenking verbind je je voor langere tijd aan Heart 4 Botosani Strays. Sinds 2014 is het mogelijk periodieke giften te regelen via een schenkingsovereenkomst. Deze gift hoeft niet meer vastgelegd te worden bij de notaris.

Voordelen

• Je profiteert van belastingvoordeel, want de  periodieke schenking  is volledig aftrekbaar. Stel je doneert € 100 per jaar. Als je in de inkomstenschijf van 42 procent valt, ontvang je € 42 van de Belastingdienst terug.
  • Je kunt dit belastingvoordeel gebruiken om jouw donatie te verhogen. Dankzij het belastingvoordeel betaal jij hetzelfde bedrag als voorheen en ontvangen wij een hogere donatie. Zo kunnen we samen nog meer dieren beschermen.
  • Er is geen notariële akte nodig en daarmee bespaart dit kosten.

• De schenking staat voor minimaal vijf jaar vast.
  • De schenking kan niet tussentijds stop worden gezet.
  • Het volledige bedrag van de schenking dient vóór 31 december van elk jaar op onze rekening te staan.

Het is mogelijk je schenking via een automatische machtiging te laten verlopen. Wij incasseren dan automatisch het bedrag van jouw rekening. Je kan dit aangeven op het formulier hieronder.

Let op: Heb je het afgelopen jaar voor het ondertekenen van de akte al donaties gedaan? Deze zijn geen onderdeel van de schenking. Het kan daarom verstandig zijn om de akte per 1 januari van het volgende kalenderjaar in te laten gaan in plaats van per direct, zodat je jezelf niet verplicht tot het doen van een dubbele donatie.