Yoshua, een ruwe diamant....

Een knappe Roemeense jongeman van 3 jaar.
Yoshua woont nu bij zijn fostermama in Belgie samen met een grote groep andere hondjes. Hoewel ze heel lief en vriendelijk zijn tegen hem, is Yoshua niet zo’n fan van het groepsgebeuren. Hij heeft het echt meer op de dames, en laat dat net de minderheid zijn. Yoshua is ook kieskeurig: zijn voorkeur gaat naar dames die wat stevig in hun schoenen staan zodat hij zich daar wat kan aan optrekken.
Zijn opvangmama zegt dat hij heel veel potentieel heeft, Yoshua is een beetje onzeker, dus zijn nieuwe baasje moet hem hier wel mee in helpen. Hij moet natuurlijk nog leren wat grenzen zijn, wat mag en niet mag. Zijn opvangmama is er 200% overtuigd dat Yoshua dan een fantastische vriend gaat worden!
Hij is heel erg op zijn baasje gericht: Yoshua heeft momenteel een hele grote tuin tot zijn beschikking om in te vertoeven maar regelmatig komt hij toch even naar binnen gelopen om te kijken of en waar zijn opvangmama is.
Yoshua is geen blaffer, is niet bang voor de stofzuiger of andere huishoudelijke apparaten. Borstelen vind hij helemaal het absolute einde.
Over het verleden van Joshua is niet heel erg veel bekend ; Hij komt uit een Roemeens asiel en heeft veel moeten doorstaan en geleden. Pas na aankomst zagen we dat zijn oortjes tot aan zijn hoofdje zijn afgeknipt, ook mist hij zijn staartje. Hij werd in de PS ook steeds aangevallen door andere honden.
Joshua is niet geschikt voor plaatsing bij heel kleine kinderen, hij geniet namelijk van het hebben van een eigen plaatsje, een eigen kommetje en wil dit niet echt meer afgeven dan. Maar hij doet heel erg zijn best om dat af te leren, en weer leren te vertrouwen.
Yoshua is normaal gesproken zindelijk, maar als hij even niet meer weet wat er gebeurd dan kan er nog heel af en toe een ongelukje gebeuren.
Hoe ziet zijn ideale thuis er uit in zijn hoofdje? Een plaats met ruimte, een tuin, en een vrouwelijke vriendin ( grootte maakt niet uit, hij speelt bij zijn fostermam met dames van 2kg en 40kg. Het moeten geen hele drukke honden zijn, want dat trekt hij niet .
Verder heeft Yoshua veel behoefte aan structuur en regelmaat, een rustige gang van zaken. Dit hoopt hij te vinden bij geduldige mensen zonder kleine kindjes met kennis en bewustzijn van hondjes met een rugzakje. Yoshua heeft echt een gouden hartje, hij moet dan nog wat meer vertrouwen krijgen maar  dan heeft hij je zoveel liefde en onvoorwaardelijke trouw te geven!!