Rico, een gouden hart....

Rico is een een tijdje geleden naar NL gekomen. Hij heeft een heel lief en vriendelijk karakter, toch is het geen allemansvriend. Hij kijkt eerst de kat altijd even uit de boom, maar als je eenmaal zijn vertrouwen hebt is het absoluut de ideale huishond en geeft hij je het mooiste wat hij bezit: zijn hart. Rico vindt het heerlijk om bij zijn baasjes in de buurt te zijn en samen op de bank te liggen.
Rico is zindelijk,hij heeft geen sloopgedrag, hij kan ontzettend goed met andere honden, hij is speels binnenshuis. Hij blaft nauwelijks, en ook 'snachts is hij gewoon rustig. Rico kan zonder problemen een paar uurtjes alleen zijn.
Als je Rico even de tijd geeft om aan zijn nieuwe baasje en omgeving te wennen is het in huis de ideale hond. Door zijn ervaringen in het verleden gaat Rico niet zo graag naar buiten om te wandelen, zijn behoeftes doet hij echter wel prima buiten. Maar het liefste zou hij daarna gelijk weer naar huis gaan. Het is wel zo dat hoe rustiger de omgeving buiten is des te beter dat hij het buiten ook doet.
We zijn voor Rico, een kleine middelmaat, op zoek naar een rustig kinderloos gezin in een hele rustige omgeving, maar het liefst wel met een vriendje of vriendinnetje voor hem. Een ruime goed afgesloten tuin is een pre want op bekend terrein is hij wel heel erg op zijn gemak.
Rico verblijft bij zijn foster in Rotterdam, alwaar hij op afspraak bezocht kan worden voor kennismaking.